EIZO UK kantoor, 1 Queens Square, Ascot Business Park

Deze verhuizing markeert een gigantische stap voorwaarts voor het snelst groeiende monitormerk van het Verenigd Koninkrijk, op het moment dat het merk nieuwe uitdagingen tegemoet zal treden en nieuwe strategieën zal implementeren om de doorlopende groei ondersteunen.

Colin Woodley was als CEO van EIZO Limited verantwoordelijk voor de onderneming tijdens de explosieve groei. Hij heeft het team zien toenemen van slechts 11 leden in 2012 tot het huidige aantal van 32, dat zich nog steeds uitbreidt.

Colin legt uit waarom het volgende hoofdstuk in de geschiedenis van EIZO Limited het meest vooruitstrevende is tot nu toe: “Wij zijn heel enthousiast over deze investering in de verhuizing van het hoofdkantoor van EIZO Limited in het Verenigd Koninkrijk.  Onlangs vierde EIZO haar 50-jarige jubileum en momenteel breidt het bedrijf wereldwijd op vele terreinen de zakelijke activiteiten uit in haar streven naar toekomstige groei.

Dankzij het kantoor in Ascot zal EIZO in staat zijn om het groeiende aantal teamleden te herbergen en bovendien de services voor partners en klanten te verbeteren en uit te breiden.

“Het nieuwe ‘Customer Experience Centre’ zal laten zien hoe onze monitoroplossingen in de hedendaagse, industriële sectoren worden gebruikt, waaronder het zakenleven, de zorgsector en de creatieve branche. Ook is er een nagemaakte operatiekamer waar de meest recente medische visuele oplossingen worden gedemonstreerd, die speciaal zijn ontworpen voor de steeds veranderende eisen in de zorgsector.”

EIZO is van mening dat wat zij doet van belang is: het maken van beeldvormingsoplossingen die de levens van mensen zowel op het werk als thuis verrijken.  Het scheppen van een werkomgeving die niet alleen esthetisch prettig en ergonomisch is, maar bovendien voldoet aan alle vereisten die nodig zijn op de moderne werkplek om te verzekeren dat mensen hun beste werk kunnen leveren. Het nieuwe kantoor is een voorbeeld van deze opvatting, met haar state-of-the-art-voorzieningen, werkomgeving en de nieuwste toepassingen van technologie.

Het nieuwe kantoor, gevestigd op 1 Queens Square, Ascot Business Park, heeft een oppervlakte van 4328 m2, verspreid over drie verdiepingen met 46 parkeerplaatsen en extra parkeerruimte op locatie, mocht die nodig zijn. De begane grond bestaat uit een receptie, een Customer Experience Centre-showroom, een nagemaakte OK en drie vergaderruimten.

EIZO openingsfeest
EIZO LTD receptie

Over EIZO

EIZO is een bedrijf in visuele technologie dat monitoroplossingen voor het hogere segment ontwikkelt en produceert. EIZO combineert hardware- en softwaretechnologieën met consulting, webhosting en andere services om klanten in uiteenlopende sectoren, zoals de grafische sector, de medische sector, maritieme sector en luchtverkeersleiding, te helpen comfortabeler te werken. EIZO, met haar hoofdkantoor in Hakusan, Japan, heeft onderzoeks- en ontwikkelingscentra en fabrieken in Japan, Duitsland en de VS, en is in meer dan 80 landen vertegenwoordigd.

In januari 2012 begon EIZO Limited met haar zaken, nadat alle personeel, klanten en data waren overgedragen door de voormalige eigenaar, de IT-distributeur Avnet Inc. Sinds haar oprichting is de onderneming gegroeid van 11 personen naar 32 en heeft zij haar omzet verdubbeld tot £ 15 mln.

Over Ascot Business Park

Ascot Business Park is gelegen naast het Ascot-centraal station en op een loopafstand van 5 minuten van Ascot High Street en de beroemde renbaan, dicht bij alle plaatselijke voorzieningen en vrijetijdsmogelijkheden. Ook het Windsor Great Park bevindt zich nabij. Met gemakkelijke toegang tot de M3, M4, M25 en M40 profiteert Ascot van de uitstekende weg- en spoorweginfrastructuur naar omringende plaatsen, zoals Heathrow Airport, Bracknell, Staines, Windsor en Maidenhead. Ascot Business Park is nieuw ontwikkeld voor gemengd gebruik met in totaal circa 30.500 m2, gelegen op een wereldberoemde locatie in het hart van de Thames Valley. Het industriële element van het Ascot Business Park bestaat uit 9 nieuwe magazijn-/industriële units met volledig uitgeruste kantoren, royale parkeergelegenheden en laadfaciliteiten.

Meer informatie over het jubileum:

www.eizo.nl/50-years

Press Release: EIZO LTD relocates