Persbericht

EIZO krijgt van het CDP een A-score voor leiderschap op het gebied van klimaatverandering

Persbericht

EIZO Corporation (TSE: 6737) maakte bekend dat het bedrijf een A- score heeft gekregen voor het leiderschap in de Climate Change 2022 Questionnaire van het CDP, een internationale non-profit organisatie die een wereldwijd openbaarmakingssysteem voor het beheer van milieueffecten beheert.

De CDP-vragenlijst bestaat uit ongeveer 130 vragen over klimaatverandering, inclusief bestuur, bedrijfsstrategie en activiteiten met betrekking tot de betrokkenheid van belanghebbenden. Een CDP-score geeft een momentopname van de openbaarmakings- en milieuprestaties van een bedrijf en wordt gescoord op een achtpuntsschaal van A tot D-. De scoremethode van het CDP beoordeelt de mate van detail en volledigheid van de antwoorden, alsmede het milieubewustzijn van het bedrijf, de beheersmethoden en de vooruitgang op het gebied van milieubeheer.

Om een A-score te verdienen, moeten bedrijven aantonen dat zij zich bewust zijn van hun impact op het milieu en passende maatregelen nemen om deze te verminderen in overeenstemming met de Overeenkomst van Parijs. Organisaties moeten leiderschap op milieugebied tonen en best practice in strategie en actie laten zien, zoals erkend door raamwerken als de TCFD, Accountability Framework en andere. Daarnaast moeten bedrijven acties hebben ondernomen zoals het stellen van wetenschappelijk onderbouwde doelen, rapportage over milieueffecten voor relevante activiteiten, toeleveringsketens en grondstoffen, en andere inspanningen.

EIZO heeft deelgenomen aan tal van activiteiten, zoals de openbaarmaking van milieu-informatie op basis van de TCFD-aanbevelingen, het verkrijgen van de SBTi-goedkeuring voor de reductiedoelstellingen voor broeikasgasemissies en de inzet om die doelstellingen te bereiken. De A- score in Leadership die EIZO heeft behaald is een erkenning voor de progressieve inspanningen van het bedrijf om een koolstofarme maatschappij te realiseren.

Over CDP (Carbon Disclosure Project)

CDP is een liefdadigheidsinstelling zonder winstoogmerk die het systeem beheert voor de openbaarmaking en beoordeling van milieueffecten voor bedrijven, steden, staten en regio's, en wordt algemeen erkend als de wereldwijde norm voor dit onderwerp. Het is in 2000 opgericht in het Verenigd Koninkrijk en is vertegenwoordigd in 50 landen. In 2022 hebben meer dan 680 investeerders en 280 grote inkopers met een gecombineerde koopkracht via het platform van CDP verzocht om openbaarmaking van gegevens over milieueffecten, risico's en kansen, met een recordaantal van ongeveer 18.700 bedrijven die wereldwijd op de vragenlijst hebben geantwoord.